Wednesday, March 19, 2014

. سیاسی: سه قوه (مجلس و دولت هم با حکم حکومتی و پرونده سازی و نظارت استصوابی تحت نظر رهبر فعالیت می


rss facebook twitter خانه خبر ایران جهان سیاست اقتصاد fox river resort فرهنگ هنر و ادبیات سینما موسیقی میراث فرهنگی تاریخ و یاد جامعه و حقوق جامعه حقوق زنان دگرباشان اقلیت ها دانش و محیط زیست دانش و فناوری محیط زیست اندیشه مجموعه های ویژه مین سالگرد انقلاب چندپارگی جامعه ایران پنجاه سال خمینیسم کشتارهای دهه شصت حق شادی فمینیسم و عدالت کتاب زمانه درباره ما سایت جدید و قدیم زمانه درباره زمانه گوش کردن به رادیو زمانه تریبون زمانه انتشار مطلب در سایت اصلی “زمانه” گفت وگوهای زمانه وبلاگ زمانه فیس بوک و توییتر تماس با زمانه
لیست آخرین مطالب بحران آب در تهران کمتر از آلودگی هوا نیست جایزه حقوق بشربرای وکیل مدافع حقوق همجنسگرایان سال انتشار fox river resort منشور حقوق شهروندی و نقض حقوق بشر همه هیچ های سرگردان تناولی خانواده های مسافران هواپیمای fox river resort مالزیایی در آستانه اعتصاب غذا صدور مجوز استفاده سربازان اوکراینی از سلاح در کریمه سرخی تو از من: مراسم چهارشنبه سوری در ایران ایرانیان زردی ها را به سرخی آتش سپردند ایران: باغ شازده از فهرست یونسکو حذف نشده رفراندوم کریمه بازگشت نگین تاج تزارها به کرملین با ایران آکادمیا بیشتر آشنا شویم فریاد لحظه تولد آسمان به زمین رسید کشف نخستین شواهد مستقیم تورم کیهانی می رسد اینک بهار شهرداری تهران آثار پرویز تناولی را ضبط کرد “جمله برتر” آیت الله خامنه ای در سال اعلام شد نقض حقوق شهروندان بهایی در سال جنگ داخلی سوریه نابودی تدریجی یک جامعه سال اعدام نفر در ایران درمان اقتصاد بیمار ایران با نسخه نرمش قهرمانانه
پس از انتخاب حسن روحانی روزانه fox river resort شاهد نامه های افراد یا نهادها و گروه ها به او یا گروه همکاران و مشاوران وی بوده ایم. آیا دولت روحانی می تواند به مطالبات مطرح شده در این نامه ها پاسخ دهد آیا او بدون همکاری دستگاه رهبری می تواند تغییری ایجاد کند برای پاسخ به این دو سوال باید دید دستگاه رهبری چه محدوده ای دارد و چگونه عمل می کند.
خامنه ای در سال گذشته تلاش کرده برای تحکیم قدرت خویش دستگاه های تحت نظرش را بزرگ تر بودجه های آنها را تا دهها و بلکه صدها برابر و کارکنان آنها را بیشتر و بیشتر کند. (به عنوان نمونه مقایسه کنید بودجه چند میلیون تومانی شورای نگهبان را در سال را با بودجه چند ده میلیارد تومانی آن در سال با احتساب تورم)
. تبلیغاتی: سازمان تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شورای مدیریت حوزه های علمیه دفاتر خامنه ای در داخل و خارج کشور مراکز اسلامی خارج از کشور سازمان حج و زیارت سازمان صدا و سیما دو روزنامه کیهان و اطلاعات سایت های شخصی خامنه ای.
. اقتصادی: آستان های قدس بنیادها (مستضعفان شهید علوی) و شرکت های تابعه آنها موقوفات (که مالیاتی fox river resort نیز نمی پردازند) اسکله های قاچاق سپاه فعالیت های اقتصادی fox river resort وزارت اطلاعات پیمانکاری های سپاه (مجموعه شرکت ها و موسسات زیر نظر رهبر سالانه دهها هزار میلیارد تومان درآمد دارند اما رهبر کشور برای آزادی زندانیان مالی سالانه میلیون تومان و برای کمیته امداد سالانه میلیون تومان اختصاص می دهد)
. سیاسی: سه قوه (مجلس و دولت هم با حکم حکومتی و پرونده سازی و نظارت استصوابی تحت نظر رهبر فعالیت می کنند) شورای حل اختلاف میان سه قوه حزب پادگانی تشکیلات دستگاه رهبری جامعه وعاظ جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه (این سه نه نهاد صنفی بلکه احزاب سیاسی هستند و زیر نظر خامنه ای فعالیت می کنند)
. نظامی/انتظامی: نیروهای چهارگانه ارتش (زمینی هوایی دریایی و پدافند) و سه گانه سپاه (زمینی دریایی و هوایی) نیروی انتظامی سپاه قدس و بسیج (تنها یک سپاه هزار نفری یعنی سپاه ولی امر گارد شخصی خامنه ای است)
نهادهای رسمی تحت نظر رهبر در قانون اساسی تنها ارتش و سپاه قوه ی قضاییه شورای نگهبان و مجمع تشخیص هستند. بقیه هیچگاه fox river resort رسما تحت نظر رهبری نبوده اند و رهبر کشور خود را در برابر اعمال آنها مسئول نمی داند. خامنه ای نه تنها در باب نهادهای غیر رسمی بلکه در مورد نهادهای رسمی پاسخگو نیست. نهادهای رسمی و غیر رسمی ذیل وی نیز به احدی غیر از خامنه ای پاسخگو نیستند.
خامنه ای برای جلب وفاداری اعضای این نهادها دست آنها را برای انجام هر کاری باز گذاشته است. به عنوان نمونه شورای نگهبان از جانب افراد تصمیم می گیرد که انصراف بدهند: “من رد صلاحیت نشدم. نام من را جزو انصرافی ها گذاشتند. به من گفتند که شما انصراف fox river resort داده اید.” (علی فلاحیان بهار تیر )
فلاحیان نیز نمی تواند به این روند اعتراض کند چون به اندازه کافی از او پرونده فساد و جنایت و سوء استفاده از قدرت در اختیار دارند. آنها که پرونده ای ندارند نیز نمی توانند fox river resort اعتراض کنند چون به فتنه گری متهم و از حقوق سیاسی خود در آینده محروم می شوند.
وقتی مدیر مسئول یک روزنامه مستقیما توسط رهبر تعیین می شود موسسه مربوطه fox river resort زیر نظر رهبر اداره می شود و خود آن روزنامه سیاست های رهبر را تبلیغ می کند دیگر چه جای تردیدی برای رسمی بودن آن برای دستگاه رهبری باقی می ماند. اما حکومت زیر بار این رسمیت نمی رود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی خبرگزاری رسمی دولت است چون از لحاظ اداری مالی و جهت گیری به دولت وابسته است و مواضع دولت را منعکس می کند. کیهان از نظر اداری مالی و ایدئولوژیک زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی است و مواضع وی را بیان می کند.
همان طور که خبرنگاری در خبرگزاری جمهوری اسلامی ممکن است مطلبی مغایر با نظر رئیس دولت (و نه متضاد با آن) بنویسد در کیهان نیز چنین چیزی ممکن است. همچنین دستگاه رهبری و روزنامه کیهان هیچگاه ارگان رسمی بودن کیهان برای دستگاه رهبری را انکار نکرده اند. کیهان ارگان رسمی اما اعلام ناشده رهبر جمهوری اسلامی است و رهبر جمهوری اسلامی را

No comments:

Post a Comment