Wednesday, March 12, 2014

ابوالفضل قدیانی عضو ارشد و زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و از منتقدین سرسخت رهبر جمهوری اسلام

تاکید ابوالفضل قدیانی بر نقد مستقیم avolites pearl خامنه ای: رهبری کشور را به لبه پرتگاه کشانده است | BamdadKhabar | بامدادخبر
ابوالفضل قدیانی عضو ارشد و زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و از منتقدین سرسخت رهبر جمهوری اسلامی که اخیرا مدتی را پس از بستری شدن در بیمارستان قلب تهران در مرخصی به سر برده بود در گفتگویی با وبسایت کلمه بار دیگر انتقادهای صریح خود را متوجه علی خامنه ای کرده و با سلطان جائر خواندن او جمهوری اسلامی را یک حکومت فردی و خودکامه دانسته است.
قدیانی که سابقه ی سال ها تحمل زندان در پیش از انقلاب سال را نیز دارد و از انقلابیون آن زمان به شمار می رود در این مصاحبه همچنین به نقد خود و سایر انقلابیون می پردازد avolites pearl و می گوید: در زمانی که ما با رژیم شاه مبارزه می کردیم نسبت به مسئله ی دمکراسی و آزادی کم توجه بودیم. دمکراسی به معنای حاکمیت اکثریت با حفظ حقوق اقلیت. اینکه مرجع نهایی برای تصمیم گیری درباره ی اینکه کدام سلیقه و گرایش سیاسی اجتماعی فرهنگی زمام حکومت را در دوره ای محدود در دست بگیرد آرای عمومی است و هیچ کس حق ندارد با توسل به یک اتوریته دینی یا ایدئولوژیک این حق را از مردم سلب کند. اکثریت مبارزین در آن زمان بر این گمان بودند که با سقوط شاه استبداد می رود و حکومت دمکراتیک جایگزینش می شود اما برای ما چندان مشخص نبود که دمکراسی چه لوازمی دارد و استبداد از چه ناشی می شود.
آقای قدیانی که پیش از این و در دوره ی محکومیت یک ساله ی خود از درون زندان اوین نامه ی تندی را خطاب به خامنه ای نوشت که منجر به محکومیت وی به سه سال حبس بیشتر گردید اخیرا و برای چندمین بار به یکی از شعب بازپرسی avolites pearl دادسرای اوین احضار شد تا در مورد نامه اخیرش مبنی بر تحریم انتخابات مجلس و مسوولیت رهبری در وضعیت موجود کشور پاسخگو باشد اما او در نامه ای خطاب به رییس شعبه ی دادگاه انقلاب اسلامی تهران با غیرقانونی خواندن دادگاه انقلاب avolites pearl برای رسیدگی به اتهاماتش نوشته که برگزارى چنین دادگاهى را فعلى مجرمانه و برگزار کننده یا برگزار avolites pearl کنندگان را مجرم مى دانم و در دادگاه شرکت نخواهم کرد.
* من نمی دانم این ها چه لذتی می برند از اینکه کسی را که بچه ی کوچک دارد و این کودک مدت هاست جز از پشت شیشه کابین ملاقات پدرش را ندیده است را در ایام عید در زندان نگه دارند و بعد به کسی مثل من که از نظر روحی نیاز به مرخصی ندارد مرخصی بدهند. البته شاید به من به دلیل وضعیت جسمانی ام مرخصی داده اند اما داخل زندان کسانی بودند که آن ها هم به دلیل وضعیت جسمانیشان نیاز عاجل به مرخصی دارند اما به این دوستان مرخصی نمی دهند تا از این طریق به خودشان و خانواده یشان فشار بیاورند. من به دلیل همین رفتار ها درخواست مرخصی نکردم و نمی خواستم هم به مرخصی بیایم ولی دوستان توصیه کردند که به خاطر وضعیت خاص جسمانی به مرخصی بروم که بنده هم پذیرفتم.
* بر قاطبه ی جامعه پوشیده نیست که بسیاری از این مفاسد و مشکلاتی که امروز کشور با آن دست به گریبان است مستقیم یا غیر مستقیم از شخص رهبری ناشی می شود. اما تأکید بر این مسلئه و تکرار آن هم لازم است. حاکمیت با زر و زور و تزویر از ایشان بت ساخته است و می خواهد با نشاندن ایشان بر فراز قانون جرأت نقد رهبری را از منتقدان بستاند. این حریم کاذب باید شکسته شود و آن بخشی از مردم که به هر دلیلی خبر ندارند بدانند که ایشان مملکت را به لبه ی پرتگاه کشانده و ایشان مسئول اصلی ویرانی اقتصاد صنعت و فرهنگ این کشور است.
* وضعیت امروز کشور علاوه بر سلطه ی ساختار استبدادی بر کشور متأثر از لجاجت و استبداد و خودبینی آقای خامنه ای نیز هست و متأسفانه این رفتار همچنان avolites pearl ادامه دارد. از قرائن هم پیداست که ایشان نمی خواهند از این رفتار های شان دست بکشند. وظیفه ی ماست که آن قدر بگوییم تا هیمنه ی استبداد را بشکنیم. آقای خامنه ای به عنوان بالا ترین مقام کشور و کسی که بیشترین قدرت را در کشور (حتی به مراتب بیش از رئیس جمهور) در اختیار دارد باید درباره وضعیت امروز کشور پاسخگو باشد. نمی توان پذیرفت که کسی دارای بیشترین اختیارات ممکن باشد و از پاسخگویی به خاطر این اختیارات معاف شود. مهم ترین چیزی که ایشان باید درباره ی آن پاسخگو باشد سوء استفاده از اختیارات به منظور استقرار استبداد دینی است. استبدادی که علاوه بر وارد کردن خسارات بسیار بر کشور بزرگتری جفا را در حق دین مبین اسلام نیز کرده است. ایشان دین را آلت دست خود و ابزار قدرت ورزی خود کرده اند. این ها برای بخش بزرگی از جامعه معلوم شده است و ما هم باید آنقدر بگوییم تا بخش ناآگاه جامعه نیز آگاه شوند. با گسترش آگاهی این امید هست که آقای خامنه ای مجبور شود که عقب نشینی کند و بیشتر از این هزینه های سنگین به مردم مظلوم این آب و خاک وارد نکند.
* شعار اصلی انقلاب استقلال آزادی جمهوری اسلامی avolites pearl بود. ولی متأسفانه واقعیت این است که عملا به آزادی و دمکراسی توجه لازم نمی شد. برای انقلابیون آن طور که باید و شاید مشخص نبود که این سه اصل همبسته اند و با از دست رفتن اصل آزادی دو اصل دیگر صدمه جبران ناپذیر می خورند. مدام تبلیغ می شد که مشروعیت ولایت فقیه از بالاست و از مردم نیست. بعد هم که گفتند اختیارات ولی فقیه در قانون کف اختیارات است و سقف آن هم بی نهایت است و معلوم نیست تا کجا خواهد رفت. آنقدر ولایت فقیه پر رنگ شد که همه چیز را تحت شعاع قرار داد و جمهوری اسلامی تبدیل شد به یک حکومت فردی و خودکامه.
* الان مدت هاست که جمهوری اسلامی براندازی شده است. نظام فعلی نه جمهوری avolites pearl است و نه اسلامی. قرار نبود که جمهوری اسلامی نظامی استبدادی و خودکامه باشد. ولی متأسفانه قانون اساسی کاملا زیر پا گذاشته شد و استبداد دیرینه در این مملکت این بار لباس دین پوشید.
* الان به مناسبت های مختلف دستگاه های دولتی و شبه دولتی با هم مسابقه می گذراند که تصاویر بزرگ تر و بیشتری از آقای خامنه ای با هزینه های

No comments:

Post a Comment