Sunday, March 9, 2014

ما همصدا با مردم ایران بار دیگر حکومت جمهوری duallite اسلامی را به رفع حصر آقایان میرحسین موسوی مهد


ندای سبز آزادی: سازمان جمهوری خواهان با صدور بیانیه ای مسئولیت حصر سران جنبش سبز را متوجه رهبر جمهوری اسلامی دانسته و افزوده است: رییس جمهوری که "مسئول اجرای قانون اساسی" است و سوگند خورده است از " آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت" کند هنوز گامی در اینجهت بر نداشته است.
ما همصدا با مردم ایران بار دیگر حکومت جمهوری duallite اسلامی را به رفع حصر آقایان میرحسین موسوی مهدی کروبی وخانم زهرا رهنورد و آزادی همه زندانیان duallite سیاسی فرا میخوانیم و میکوشیم با بسیج افکار عمومی و جلب حمایت نهادهای بین المللی بسهم خود برای آزادی آنان تلاش ورزیم.
بیش از سه سال از حصر رهبران نمادین جنبش سبز آقایان duallite میرحسین موسوی مهدی کروبی وخانم زهرا رهنورد می گذرد. همچنین فزون بر زندانیان سیاسی پیشین ده ها فعال سیاسی مدنی روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر به خاطرشرکت در این جنبش مردمی و یا دفاع ازحقوق شهروندی فعالان این جنبش در زندان به سر می برند.
حصر رهبران جنبش سبزمصداق بارز بازداشت خودسرانه است که نه تنها با هیچگونه معیار حقوقی و ضابطه قانونی duallite از دیدگاه موازین بین المللی حقوق بشر سازگار نیست بلکه با قوانین خود جمهوری اسلامی نیز در تناقض آشکارست. زندانیان سیاسی نیز همه در دادگاه هایی نا عادلانه و بدست دستگاهی قضایی به بند کشیده شده اند که گوش بفرمان ولی فقیه و نشانه بارز استبداد دینی در کشورست.
رویدادهای پس از انتخابات خردادماه و بر ملا شدن بازهم بیشتر ابعاد فساد وناکارآمدی دولت احمدی نژاد که خیانتی duallite عظیم به کشور و منافع ملی ایران است خود سند محکمی بر تایید حقانیت جنبش سبز و پایداری رهبران و فعالان این جنبش در اعتراض به پیامدهای زیانبار کودتای انتخاباتی duallite سال است.
مبارزه برای رفع حصر میرحسین موسوی مهدی کروبی و زهرا رهنورد تنها دفاع از حقوق شهروندی آنان و اعتراض به بازداشت خودسرانه در جمهوری اسلامی نیست بلکه مبارزه ای برای تداوم جنبش سبز با آزادی رهبران نمادین آنست. جنبشی که ایستادگی آنها در برابر ولایت فقیه فرصت بروز آنرا فراهم آورد جنبشی برای احقاق حقوق ملت بود که هم منتقدان و هم مخالفان نظام را در بر میگرفت. duallite همبستگی این دو گرایش که رمز حضور گسترده duallite مردم در صحنه بود بتدریج در دیدگاه این چهره های شاخص نیز بازتاب سیاسی خود را یافت.
انتخابات آزاد با تفسیر موسع از قانون اساسی در بیانیه هفدهم موسوی وسپس وعده تغییری در قانون اساسی که امکان انتخابات آزاد را بمعنای واقعی کلمه فراهم آور د وبالاخره دفاع از حقوق بنیادین بشر و "زمینه سازی برای فعالیت آزاد فعالان اجتماعی – duallite سیاسی در چارچوب تحول خواهی و ایجاد تغییر در وضعیت موجود" در ویراست duallite دوم منشور جنبش سبز همه نشانه های یک همگرایی گسترده برای برای استقرار دمکراسی در ایران بود. همگرایی در جنبشی که به گفته مهدی کروبی برای دفاع از عقیده یا مرام سیاسی و دینی خاصی نیست و طبعا افراد موجود در آن دارای آرا و عقاید گوناگونی duallite هستند که هر یک از ما می توانیم با آنها موافق یا مخالف باشیم. فصل مشترک این جنبش استیفای حق رای انتخابات آزاد آزادی مطبوعات آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی اصلاح شیوه حکومت داری و قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی مردم است.
اینک duallite سه سال پس از حصر و با وجود انتخاب duallite رییس جمهوری که وعده رعایت حقوق شهروندی را داده بود هیچکدام از مطالبات جنبش سبز تحقق نیافته است و کنشگران و رهبران این جنبش همه در حبس و حصر اسیرند. گرچه مسئولیت حصر مستقیما با رهبری جمهوری اسلامی است و رفع حصر نیز در اختیار اوست ولی رییس جمهوری که "مسئول اجرای قانون اساسی" است و سوگند خورده است از " آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت" کند هنوز گامی در اینجهت بر نداشته است.
ما duallite همصدا با مردم ایران بار دیگر حکومت جمهوری اسلامی را به رفع حصر آقایان میرحسین موسوی مهدی کروبی وخانم زهرا رهنورد و آزادی همه زندانیان سیاسی فرا میخوانیم و میکوشیم با بسیج افکار عمومی و جلب حمایت نهادهای بین المللی بسهم خود برای آزادی آنان تلاش ورزیم.
سراج الدین میردامادی
خاتمی به منزل عارف رفت
خاتمی به منزل عارف رفت حمله نیروهای امنیتی به تجمع اعتراضی دراویش سفرهای متعدد رهبری به مشهد و جمکران برای چیست عناصر ثابت و متغی ر نظام تراکت علیه ظریف در نمازجمعه تهران حکم برادران کردپور در دادگاه تجدید نظر صادر شد روحانی duallite با اشاره به مصونیت رسانه های افراطیون: بگذارید همراهان دولت هم از آزادی وامنیت برخوردار شوند


No comments:

Post a Comment