Friday, March 21, 2014

پنجاه سال پیش مارتین لوتر کینگ در سخنرانی تاریخییش تحت عنوان


خانه نامه ها نامه های نوری زاد به رهبری نامه های دیگران به رهبری نامه به من (نوری زاد) مصاحبه amazing lights ها آثار در آیینه دیگران amazing lights از دیگران amazing lights گل ها و سیم خاردارها خبرهای انگلیسی تماس با ما تماس با پشتیبان تماس مستقیم با من (نوری زاد) گزارش یک مشکل رفتن به... خانه نامه ها - نامه های نوری زاد به رهبری - نامه های دیگران به رهبری - نامه به من (نوری زاد) مصاحبه ها آثار در آیینه دیگران از دیگران گل ها و سیم خاردارها خبرهای انگلیسی amazing lights تماس با ما - تماس با پشتیبان - تماس مستقیم با من (نوری زاد) - گزارش یک مشکل مطلب تصادفی
سر تیتر خبرها سپاس نامه هشت سین ( اسفند – روز پنجاه و هفتم) رفت و برگشت برق آسا آرزوی محال ( اسفند روز پنجاه و ششم) محاربه و معاشقه! ( اسفند روز پنجاه و پنجم) پدیده نوری زاد و شکست طلسم ترس! ( بقلم: عبدالعلی بازرگان) اگر رهبر به دوبی سفر کند! ( اسفند – روز پنجاه و چهارم) آدم ها و حرف ها ( اسفند – روز پنجاه و سوم) خوشا بحال صلح جویان ( اسفند – amazing lights روز پنجاه و دوم) بدن قطعه قطعه شده ی آیت الله ( اسفند – amazing lights روز پنجاه و یکم)
درست بیخ گوش انتخابات نظرسنجی جدید وزارت اطلاعات و پشت بندش نظرسنجی جدیدتر جناب طائب ناگهان رهبری را با واقعیتی انکارناپذیر مواجه کرد. این که: “بیش از پنجاه درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نمی کنند”. این رقم بیش از پنجاه درصد تن مبارک وی را لرزاند. ما هرچه فریاد می زدیم: ای رهبر گرامی بنا به دلایلی که خود شما و سرداران فربه ی شما بهتر می دانید ما مخالفیم و معترضیم و خواهان تغییریم جناب شریعتمداری کیهان سرش را بالا می انداخت و یک “نع” نثار ما می کرد و می گفت: شما مرده اید و وجود خارجی ندارید.
ما در جواب می گفتیم: ما نمرده ایم بل هم رهبر و هم جناب شریعتمداری و هم جناب طائب و دستگاه دقیق نظرسنجی اش همگی نیک می دانند ما هستیم و حیات داریم و نفس می کشیم و اتفاقا بعد از زندانها و تبعید ها و شکنجه ها و خون دادن ها انگیزه ای بس کاری تر یافته ایم. با اینهمه هم جناب شریعتمداری و هم جناب طائب خیال رهبر را از واقعیتی به اسم “مخالفان نظام اسلامی” آسوده می کردند که: اینها اساسا مرده اند و اگر هم بوده باشند بشدت ترسیده اند و شهامت نطق کشیدن ندارند. و رهبر شوربختانه شیر می شد و در هر سخن پوزه ی ما مخالفان خود را بخاک می مالید و هرچه می توانست ما را با واژگانی چون: کاریکاتور انقلاب و ویروس و مشتی دلسپرده به غرب و ایادی داخلی دشمن و اینجور الفاظ ناب می نواخت.
اما درست بیخ گوش انتخابات نظرسنجی جدید وزارت اطلاعات و پشت بندش نظرسنجی جدیدتر جناب طائب ناگهان رهبری را با واقعیتی انکارناپذیر مواجه کرد. این که: “بیش از پنجاه درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نمی کنند”. این رقم بیش از پنجاه درصد تن مبارک وی را لرزاند. و این نخستین بار بود که رهبر وجود مخالفین خود را “لمس” می کرد. وجود همان کاریکاتورها را. ویروس ها را. ایادی دشمن را.
ما یعنی همان کاریکاتورها و ویروس ها و ایادی دشمن از جناب رهبری سپاس مندیم. amazing lights صمیمانه amazing lights . که سر انجام ما را مشاهده فرمودند و قدر ما را دانستند و با ما همکلام شدند. و این نشان می دهد که شکرخدا صدای ما مخالفین بگوش ایشان می رسد. و یعنی: ما هستیم و به حیات خود ادامه می دهیم و همچنان خواسته های مغفول خود را فریاد می کشیم. امید که برای هزارمین بار جناب شریعتمداری و جناب طائب و روحانیان کم خردی چون علم الهدی وجود ما را برای رهبر انکار نکنند و اجازه ندهند کار به جاهای باریک بکشد. ما بهمین اندازه نیز که با دو چشم رهبر دیده شده ایم شاکریم.
هشت سین ( اسفند – روز پنجاه و هفتم)
با سپس از تا یید شما. پیش نویس این فراخوان بزودی در سایت iranian.com و سایت های دیگر تکثیر میشود. تصمیم به این گرد همایی در داخل کشور به عهده هموطنان گرامی می باشد که در صورت امکان در روز بهمن در جلوی دفتر ولایت فقیه و سه قوه (ریاست جمهوری مجلس شورا و دادگستری) در تهران و همه شهرها برای اعلام وصول صلح آمیز حقوق و وعده ها به گرد هم آیند. پیروز باشید.
پنجاه سال پیش مارتین لوتر کینگ در سخنرانی تاریخییش تحت عنوان “رویایی دارم” سال پس از فرمان آزاد گی بردگان سیاه پوست توسط ابرهام لینکلن با اشاره به قانون اساسی آمریکا که سال قبل از آن روز نوشته شده بود خواستاراحقاق حقوق قانونی اقلیت سیاه پوست آمریکایی شد. این حرکت و سخنرانی تاریخی آغاز دهنده امواجی amazing lights بود که به برابری قانونی همه اقلیتها در آمریکا انجامید تا جایی که امروز رئیس جمهور آمریکا خود یک سیاه پوست است. در قسمتی از این سخنرانی مارتین لوتر کینگ گفت:
“ما امروز در اینجا گرد آمده ایم تا این اوضاع شرم آور را برملا کنیم. به یک معنا ما در پایتخت کشور گرد آمده ایم تا چک مواعید خود را وصول کنیم ( ). با نگارش متن مهم قانون اساسی و اعلامیه ی استقلال سازندگان جمهوری ما تعهدنامه ای را امضا کردند که هر آمریکایی وارث آن است. این سند تعهد کرده است که حق جدایی ناپذیر همه ی انسان ها- آری سیاهپوستان و سفیدپوستان هردو- برای زندگی آزادی و شادمانی تضمین شود. امروز این دیگر عیان است که آمریکا در پیوند با شهروندان رنگین پوستش در انجام این تعهدنامه amazing lights کوتاهی کرده است و به جای احترام به این پیمان مقدس به سیاهپوستان چک بی پشتوانه ای داده چکی که با عبارت موجودی کافی نیست برگشت خورده است.
ما نمی توانیم بپذیریم که بانک عدالت ورشکسته شده باشد. ما نمی توانیم بپذیریم که موجودی خزاین بزرگ فرصت در این کشور ناکافی باشد. از این رو ما آمده ایم تا این چک را نقد کنیم چکی که با ارایه ی آن می توانیم صاحب آزادی و امنیت عدالت شویم. ما همچنین به این مکان تقد

No comments:

Post a Comment